zondag 11 november 2012

Creadoe en zo

Vrijdag 4 november j.l. ben ik met een vriendin naar de Creadoe in Utrecht geweest.
Mijn vriendin had van iemand vrijkaartjes gekregen en dat is in deze tijd van financiële crisis
altijd leuk! We hebben er ons prima vermaakt. Het was voor mij al wel meer dan 20 jaar geleden dat ik er was geweest. Voor mijn vriendin was het de eerste keer. Het brei-plein was een feestje. Ik kreeg veel complimenten voor het vestje wat ik aan had. Ik loop nog steeds een beetje naast mijn schoenen.
Maar om een lang verhaal kort te maken, we zijn toch meer van het spinnen, weven en vilten. Er stonden wel wat kramen met garens, maar het grootste aanbod was voor ons gevoel toch wel allerlei spullen om kaarten te maken. Er stond in het foldertje dat er op het gebied van koken ook het een en ander te doen zou zijn. Er waren een paar stands met allerhande zaken om cupe-cakes te maken.
Er was 1 stand waar ze hele mooie en handige pannen aan het demonstreren waren. Persoonlijk vindt ik dit iets voor een huishoudbeurs. Wel hebben we nog allebei een paar velen prachtig handgeschept papier gekocht. Wat we ermee gaan doen? Misschien wel een paar kaartjes maken.


De sjaal, muts en mof voor mijn jongste kleindochter zijn klaar. Morgen gaan ze per post naar haar toe!
Ik doe er meteen 2 paar gebreide spiraalsokjes bij in.
Inmiddels ben ik met het vierde paar bezig, deze zijn bestemd voor 5 december.
Het weefgetouw blijft even leeg. Ik heb ooit eens een lap geweven en daar ga ik deze week is de planning, een paar kussens voor op de bank van maken. Die er nu nog op liggen zijn 15 jaar oud en de gaten vallen erin.
Straks ga ik nog even met een vriendin naar Piaam, er is daar een quilt expositie. Ik ben heel benieuwd, en neem mijn mobiel mee voor foto's.

2 opmerkingen:

  1. Je vestje is inderdaad complimentjes waard, wat is die leuk! en de spulletjes voor je kleindochter zo schattig. Leuk idee om dat met een effen stof tegen te zomen. Lekker warm.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een schattige meide-dingen heb je gemaakt, ze zal hier vast heel blij mee zijn.

    BeantwoordenVerwijderen