zondag 6 oktober 2013

Landelijke Spindag

Gister ben ik voor het eerst samen met nog een spinster naar de Landelijke Spindag geweest.
Deze happening wordt jaarlijks gehouden in de mooie omgeving van Elspeet. Ik heb van  mijn leven nog nooit zoveel spinnende mensen bij elkaar gezien. Het was echt geweldig. Het merendeel vrouwen maar ook een aantal mannen vulden de zaal. Omdat het voor ons de eerste keer was hadden wij ons niet ingeschreven voor de aangeboden workshops. Wel hebben we de markt bezocht, en o wat wordt je daar toch hebberig van.

 

Blauwhout verft een hele mooie paars/blauwe kleur, het is niet een heel goed houdbare kleur, maar dat kan me niet zo heel erg veel schelen. Ik heb het weer in huis! De bol wol spreekt voor zich. Gaat heel dun gesponnen worden en daarna wordt er een sjaaltje van gebreid!
Van het bestuur kregen we ook allemaal een zakje met vier bolletjes wol.
 De kleuren geven de vier jaargetijden aan. Dat was niet het enige cadeau, in de enveloppe met o.a. het programma, zat ook nog een spinmaatje. Dit allemaal ter eren van het 15 jarig bestaan van de Landelijke Spingroep.
 Er was op het gebied van spinnenwielen natuurlijk ook heel veel te zien! Deze is van het bouwjaar 1859 en nog volop in gebruik!
Even een inpressie van de zaal, op het moment dat ik de foto gemaakt heb was de markt open, dus was niet iedereen aan het spinnen. Ik heb even snel de rijen en het aantal stoelen per rij geteld. Ik denk dat er ruim 200 spinsters en spinners aanwezig waren.
We hebben genoten en vonden het allebei voor herhaling vatbaar. Ik ga in ieder geval vast sparen, zodat ik er volgend jaar misschien een heel weekend naar toe kan.

Verder heb ik deze week een Huswif afgemaakt. Het was een cadeautje voor iemand!


De jarige was er blij mee!

4 opmerkingen:

  1. Het moet een fantastische dag geweest zijn. Zo veel indrukken en zo'n markt is natuurlijk niet best voor de portemonnee. Je lont is erg mooi; daar komt vast een mooi draadje van. En dan nog dat leuke cadeautje... daar word je wel blij van! Wat een heerlijk weertje hebben we.
    Groet, Willemien.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat is toch geweldig, zoveel mensen bezig met spinnen - dan leeft het heel erg! Je huswif is beeldig, wat een leuk kadootje!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat was het leuk he Wilma. Ik geniet er al jaren van en begin ieder jaar meteen weer met sparen. Ik zou het niet graag willen missen. Het was erg leuk om jou en je vriendin te ontmoeten maar omdat ik me voor twee workshops had aangemeld heb ik (te) weinig tijd gehad om te kletsen met de zaterdag bezoekers. Volgend jaar maar één workshop want dat kletsen en wielen/wolletjes bekijken is eigenlijk het grootste deel van de lol.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Gemist heb ik het deze landelijke spindag ,gewoon omdat ik het niet wist jammer. Maar wel leuk om foto's tegen te komen.
    Leuk het mapje ( je noemt het huswif nooit van gehoord ) maar het ziet er prachtig uit.
    Ik ga je volgen
    Groetjes Albèrtje

    BeantwoordenVerwijderen