dinsdag 2 april 2013

alpaca-avontuur vervolg

De eerst streng is klaar, gewassen en al. Ongeveer 100 gram aan gewicht en 370 meter aan lengte.
Worden de strengen bij andere spinners/sters ook zo rommelig na het wassen of verven? Bij mij gaat het er meestal wat warrig uitzien.
Maar ik ben tevreden met het resultaat en spin voorlopig nog maar even door. Ik zou wel eens een mooi kantwerk willen breien!

We hebben rustige Paasdagen gehouden, wat geluierd, met de hond gewandeld en lekker gegeten eerste paasdag. Tweede paasdag zijn we naar Heerenveen geweest, er was daar een stoffenmarkt!
Ik heb 4 lappen gescoort, 3 voor een jurkje of tuniek en een voor een broek.
De kleuren zijn niet goed weergegeven, maar de onderste is lime-groen, de bovenste allerlei blauw- en groen.
De bovenste is de geweven stof van laatst en daar heb ik felblauwe tricot bij gekocht voor een jurkje.
Deze vond ik ook erg vrolijk en gaat waarschijnlijk ook een jurkje worden. Voorlopig dus wat naaiwerk in het verschiet.
Na de markt zijn we naar Frederiksoord gereden en hebben daar even gekeken bij het museum. In het voormalige quiltwinkeltje zit sinds kort een weverij voor mensen met een "beperking". Er wordt niet alleen geweven maar ook gesponnen, gevilt en met papier gewerkt. Als je eens in de buurt bent is het de moeite waard om er even te gaan kijken.
Daarna met de hond gewandeld in de omgeving en via een toeristische route weer richting Bolsward.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten