dinsdag 26 maart 2013

Spin-avontuur.

Wat doe je met dit koude weer? Lekker binnen zitten met een snorrend spinnenwiel en een beker thee!
December vorig jaar ben ik met mijn lief naar de Midwinterwolfair in Winschoten geweest.
Volgens mij heb ik daar al eens over geschreven. Het was in ieder geval leuk en ik heb daar een grote zak met alpaca vacht gekocht.
Nu het blauwe Texelaar-project klaar is, wat spinnen betreft, ben ik met de alpaca begonnen.
Eerst wat op google rondgekeken. Wat is dat toch handig! Ik liep met de vraag rond ga ik de vacht eerst wassen en kaarden of eerst spinnen en dan wassen. Ik spin met de ongewassen vezels. Eerst kam ik het wat met mijn kaardeborstels. Hier zit een fijn beslag op, dus dat gaat goed.
Dan aan het spinnen. Dat viel in het begin niet echt mee. Ik had gelezen dat het verstandig is om het zo dun mogelijk te spinnen omdat het materiaal erg warm is om te dragen. Met het wiel rechts draaiend vond ik het niet lekker gaan. Dus spinnen we met het wiel links om draaiend. Op de een of andere manier spint het lekkerder met dit materiaal. Ik ben nu met de tweede klos bezig en ga het dan rechts om twijnen.
Zoals jullie zien moet ik nog een stukje, maar het is geen aangenomen werk dus het komt wel klaar.
Onder tussen ben ik met de aap voor onze kleinzoon, die over ongeveer 6 weken verwacht wordt,
bezig. Allen de oren en de snuit nog, dus dat schiet lekker op.

3 opmerkingen:

  1. Dag Wilma,
    Wat een prachtige vacht, veel spin-plezier en alvast prettige Pasen.
    Groeten,
    Alida

    BeantwoordenVerwijderen
  2. hallo Wilma, ik kwam op jouw blog via Irene. Als je iets over het huswif wilt weten moet je een sop het blog kijken van Marcella : www. nuttigenfraai.blogspot.nl

    BeantwoordenVerwijderen