vrijdag 11 januari 2013

Bezigheden en zo

Het nieuwe jaar is al weer even begonnen. De vakantie weer voorbij. Het was een heel goede en gezellige tijd. Wat zijn er toch veel lieve mensen!!! We zijn heel erg verwend, door de kinderen en vrienden en collega's. Het is goed te ervaren dat veel mensen met ons meeleven.
In de vakantie ben ik niet heel actief geweest. De spencer voor manlief afgebreid. Hij is er blij mee.

De partij mohair, die gewassen en gekaard lag te wachten is gesponnen.
Nu nog bedenken wat ik ermee ga doen, eerst verven, maar dan, wordt het een breiproject of ga ik het in een weefsel verwerken.
Ik kan er nog even op broeden want er staat nog een project op het getouw. Afgelopen maandag opgeboomd, door de hevels geregen en wel 10 draden door het riet gehaald. Zou er dinsdag mee verdergaan maar ben getrakteerd op een griep. Dus even uitgeschakeld. Van mijn kerstman een mini kobo gekregen en deze komt nu goed van pas. Veel handiger dan een boek als je toch al zielig ligt te snotteren in je bed. Ik ben er blij mee. Gelukkig voel ik me vandaag al weer wat beter, vandaar dit blogje.

In de vakantie ben ik met de blauwe Texelaar gaan spinnen.

Ik vind de kleuren van deze vacht echt fantastisch! Er ligt ook nog een vacht van een alpaca. Heeft iemand van jullie hier al eens mee gesponnen. De vacht is nog vuil en ik vraag me af wat wijsheid is.
Eerst spinnen en dan wassen, of eerst wassen en dan spinnen. Heeft iemand trouwens een tip hoe ik deze vacht het beste kan wassen?

Als de kerstspullen, die ik samen met onze oudste kleindochter heb opgeruimd( ze heeft gezellig een dag of 5 bij ons gelogeerd) geef ik mezelf al jaren een bos tulpen cadeau, een voorschotje op het voorjaar, want daar kijk ik nu al naar uit.

3 opmerkingen:

  1. Je bent lekker bezig. De spencer voor meneer ziet er mooi uit. Leuk kleurtje. De mohair is prachtig gesponnen. Ik vind blauwe Texelaar ook prachtig van kleur. Ik krijg ieder jaar de vacht van hetzelfde schaap; zij wordt al wat ouder, dus hoe lang nog??
    Over alpaca kan ik geen zinnig woord zeggen; ik ben wel van plan om daar ook eens mee te gaan spinnen.
    Wat staat zo'n bosje tulpen toch prachtig; mooie tere kleur.
    Fijn weekend en groeten van Willemien.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Beterschap! en inderdaad, ik lees al jaren van een ereader, sinds begin vorig jaar ook een kobo. Heerlijk gemakkelijk.

    je werk ziet er weer prachtig uit, zal je lief erg mooi staan.

    Groetjes.

    BeantwoordenVerwijderen