maandag 20 augustus 2012

laatste vakantieblog

De vakantie is al weer voorbij. Afgelopen vrijdag weer begonnen met oppassen. Mijn oppaskind was erg blij me weer te zien, dat doet een mens deugd.
De mohairvacht is gewassen en voor ruim de helft gekaard met een beetje merinowol. Natuurlijk ben ik daarna meteen begonnen met spinnen. Mohair spint anders dan wol en het was even uitproberen maar ik heb nu de smaak te pakken.

De eerste spiraalsok is af, en zit erg lekker. Nu nummer twee nog.

Afgelopen zaterdag de eerste augurken geoogst en op zoet-zuur gezet. Het ziet er wat spannend uit, die
augurken willen niet normaal in de pot blijven zitten, geen idee waarom niet.
Na wat huishoudelijke klusjes heb ik een deel van de vacht van de blauwe Texelaar in de week gezet.
Veel mensen spinnen zo uit de vacht, maar ik vind het prettiger om met schone en gekaarde wol te spinnen.
Mijn weefgetouw staat er nog steeds ongebruikt bij. Ik kan er nog niet toe komen. Wel heb ik een stok achter de deur. Een vriendin heb ik een geweven sjaal voor haar verjaardag beloofd. Zodra de temperatuur wat omlaag gaat, duik ik in mijn voorraad. Ik heb al een idee hoe het moet worden.
Op internet kwam ik iets leuks en simpels voorbij komen. Als het zover is zal ik er verslag van doen.

1 opmerking:

  1. Je mohair ziet er zo mooi uit, net zilver. Zal vast zalig spinnen. Je sok is een plaatje maar kriebelt het niet vreselijk? Ik ben niet mee zo mal van mohair, mijn sjaals kriebelen vreselijk.
    Bij mij zijn de enkele tomaten die er zijn, nog helemaal groen. Radijsjes voor de derde keer gezaaid en komt al op. En de sla doet het ook nog een keertje. Ik heb geen groententuin maar heb wat bloembakken in de achtertuin. Ik heb nog steeds niet zulke groene vingers als jij hihi.

    BeantwoordenVerwijderen