zaterdag 30 juni 2012

verse spinazie van de tuin

Gisteravond lekker spinazie gegeten volgen eigen recept klaargemaakt.
2 Lepels wokolie heet laten worden, 2 gesnipperde tenen knoflook erbij.
Dan beetje bij beetje de spinazie er bij doen, als de spinazie geslonken is in een
vergiet scheppen. Ik doe er een halve eetlepel pittige woksaus bij en een papje van maizena.
Dit nog even doorlaten koken zodat je een wat gebondensaus krijg. Dan de spinazie
erdoor scheppen en klaar. Erg lekker bij gebakken krieltijes en gekruid kipfiletje!!!

Vanmiddag was er weer het jaarlijks straat-theater. Ieder jaar om deze tijd worden in Bolsward
de Heamiel dagen gehouden.Je kunt hier van alles op internet over lezen, het wordt anders zo'n lang
verhaal. Er was weer van alles te zien, mooi weer gelukkig en heel gezellig en druk in de binnenstad.
Vanavond gaan we naar het volksdansfestijn, dit wordt ook ieder jaar gelijk met de Heamiel dagen
gehouden. Het is internationaal! De uitgenodigde groepen zijn natuurlijk in prachtige kostuums.
Ze treden 3 dagen op, op verschillende locaties in en om Bolsward. Dit alles wordt jaarlijks
georganiseerd door de Boalserter Skotsploech. Mijn lief is vrijwilliger van dit evenement, dus
vrijkaartjes als dank voor van avond.














Ik heb wat foto's genomen vanmiddag in de stad.

1 opmerking:

  1. Als je 'in de stad' woont zit je eigenlijk eerste rang voor zulke evenementen. Leuke sfeer foto's.
    Dat recept van de spinazie ga ik ook eens uit proberen; helaas voor mij spinazie uit de super of van de markt.....
    Leuk dat ik je vandaag ontmoette. Groeten van Willemien.

    BeantwoordenVerwijderen