zondag 24 juni 2012

Mijn eerste blog

We zijn verhuisd. Mijn winkeltje en atelier noodgedwongen moeten verlaten. Het is niet anders.
Gelukkig hebben we een dak boven ons hoofd. Wel een stuk kleiner, maar het weefgetouw en aanverwante spullen hebben een plekje.
Het is wel wennen dat ik geen rekening meer hoef te houden met openingstijden van de winkel.
Natuurlijk blijven we draadjes-gek en bezig met textiel.
Ik ben begonnen met het spinnen van een restant bruine wol en wol met iets erdoor (ooit eens gekocht bij Bart en Francis op Weversmarkt). Mooie naturel kleur garen geworden en ben nu sokken voor mijn lief aan het breien.
Gisteren samen met man en goede vriendin op stap geweest. Eerst naar Pottenbakkerij en Angora-geitenfokkerij de Klosse. Ik kan het natuurlijk niet laten en heb een vacht angora gekocht.
Daarna naar de Theeschenkerij De Maargies Hoeve, een zorgboerderij in Kallenkote, waar we heerlijk koffie met iets lekkers genuttigd hebben. En als laatste naar Kaarsenrecycling Het tweede Lichtje, gevestigd in De Pol. Bij het laatste adres heb ik drie prachtige tuinkaarsen gekocht, een cadeautje voor een vriendin.
Al met al hebben we een prachtige dag gehad, mooi weer, mooie natuur, en in dorpjes geweest waar we nog nooit van hadden gehoord!
Een welbestede dag dus.
Morgen wasmiddel halen en aan de slag met de angora!
Eén van de angora-geiten

een sok klaar!

gesponnen garen 

3 opmerkingen:

  1. Wilma, wat leuk! Ik had je al ontdekt voordat je een blog had geschreven. Verhuizen brengt heel wat drukte met zich mee en al je wol/vilt en de heleboel moest natuurlijk ook mee.... Je hebt al weer grootse plannen met de vacht...
    Leuk om naar de Klosse te gaan.... Wij zijn daar ook wel geweest en ik ontmoet Rosa en/of de dochter wel op wolbeurzen.... De andere adressen ken ik niet.... Mooi garen heb je gesponnen; zit er nog iets door heen om het sterker te maken?
    Je hebt het gisteren getroffen met het weer. Vandaag is het bar en boos, hoewel het nu iets lichter wordt.
    Leuk dat ik je kan volgen. Tot een volgende keer en groeten van Willemien.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wilma, de beide blogjes die je vandaag de wijde wereld ingestuurd hebt komen niet door... volgens blogger bestaan ze niet.... er is dus iets fout gegaan; dat wil ik je even laten weten...
    groeten van Willemien.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Kan wel kloppen, het lukte allemaal niet zo. Vandaag weer een poging gedaan, die is wel gelukt

      Verwijderen