woensdag 3 oktober 2012

Herfst

Hoewel het nu even droog is en er een waterig zonnetje schijnt is het echt herfst in Bolsward.
De afgelopen weken  ben ik druk geweest met allerlei projecten.
Allereerst mijn ketting afgebreid.

De ouders van mijn oppaskind zijn deze maand allebei jarig, 2 paar sokken gebreid. Een paar traditioneel voor vaders
 en voor moeders een paar in de spiraaltechniek.

Mijn oudste kleindochter wilde graag een gebreide colsjaal. Ik had nog grijs garen liggen en die kleur was het volgens haar helemaal. Het roospatroon heb ik uit de Breibijbel. Niet moeilijk (niveau 1)
maar wel leuk.

 Ik hoop dat ze hem mooi vindt. Je weet het maar nooit met die pubers.
De geweven sjaal voor mijn vriendin is ook klaar.
Ze is 65 geworden deze zomer.
Ik vond dat dat ergens vermeld moest worden.

Nu ben ik met een sjaal begonnen voor onze zwager, de beste man wordt deze maand ook 65 jaar.
Ik heb een duik in de kast genomen, garen genoeg in huis.
Dit moet hem worden.
Vorige week heb ik hem even gebeld om te vragen wat voor kleur winterjas hij heeft. Natuurlijk wilde hij graag weten wat daar de reden voor was. Ik heb het hem lekker niet verteld.
Als deze sjaal af is ga ik er nog een weven, deze voor de man van die vriendin, wordt ook 65 deze maand en heeft ons geweldig geholpen met de verhuizing.
Dan moet er nog een sjaal geweven worden voor onze jongste kleindochter van 3.
We waren laatst samen met haar moeder in Bergen bij de breiwinkel en ze kwam regelmatig aanlopen met de mooist roze garens. Dus jullie raden het wel, de sjaal moet heel rose worden.

Ik wil nog even pronken met mijn orchidee. Vorig jaar een week of drie voor de Kerst gekocht voor 1,98 euro. Hij heeft de eerste keer tot half mei gebloeid en doet dat nu weer. Zo kun je voor een paar centen wat moois op tafel hebben.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten